Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofia - 15 augusti 2012 18:55

Nu när sommaren är över känner jag mej lite nere. På ett sätt är de kul att skolan började men tjah, kanske inte så kul ändå, saknar jobbet ju!

 SÅÅÅÅÅÅ HIMLA JOBBIGT!  Kul när man skyller på mig av en sak som jag har inte gjort (tror jag?)..

Long story.. berättar sedan..


Ska blogga lite aktivare - tror jag.. hoppas att jag har tid..


NÄR JAG HAR TID SKALL JAG LÄGG IN FOTON FRÅN SOMMAREN!

Av Sofia - 5 augusti 2012 19:38

Den är rätt så lång men i första numret dansar jag - någonstans :D

(Och i armé scenen i slutet :D )


Av Sofia - 5 augusti 2012 19:11

Sitter framför datorn igen - som klistrad. Har rätt så tråkit och öppnar Spotify, hoppar mellan olika musikrum. Snart fastnar jag för ett lite specielt rum, nämligen "soundtrack". Massor av olika soundtracks av olika filmer.

 Det kommer Alice's theme - vilken är troligen min personlig favorit fastän man har hört den minst 1000 gånger

på grund av att man har dansat till den.


När man tänker så är filmthemerna bara som 'bakgrund' i filmerna och man lägger inte märke till dem så mycket men när man lyssnar på dem enskilt så får de en totalt annan ton i sig. De blir helt annat än bakgrunds musik - enskilt lyftes de mer upp än i filmen. Vissa soudtracks är bara fina! Orkester och massor av andra jobbar på en VÄLDIGT FIN soudtrack till en film var den är som bakgrunds "brus". Lite orättvist nog - tycker jag.

 Som tur kan man bara lyssna dem enskilt i sig via youtube eller nått annat medel.


... FINT nu är kaffet kallt...   

Presentation


Välkommen!
Läs, njut och besök igen!
Simma lungt :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Samlade tankar av andra

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Okej med nedvärdering?
 Nej, absolut inte!
 Beror på hur man ser saken...
 Ja, inget fel med det väl..?
 Nedvärdering, vad är det?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards