Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Sofia - 25 maj 2012 11:30

Ensam - ja, det är jag.

Jag är så liten att om man skulle leka kurragömma, så skulle man glömma att jag finns.

Ingen skulle märka att jag sitter kvar eller har försvunnit från den platsen jag var.

Ensamheten kan bara hänga över en som en skugga eller kanske kan den lite lugga, man är medveten att man är ensam, att alla andra har någon förutom man själv -man kom inte med i vänskapsleken. Man fick på käken-

Liten och ynklig, bortglömd -undan gömd- hoppas på att någon märker mig, att någon skulle ha ett hjärta i sig.

Ett litet 'hej' skulle inte vara mycket begärt -det skulle jag kunna vara värd!

Ensam- ja, det är jag- änn i dag.



Dikten är för alla som känner sig ensamma -både unga och gamla-

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Läs, njut och besök igen!
Simma lungt :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Samlade tankar av andra

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Okej med nedvärdering?
 Nej, absolut inte!
 Beror på hur man ser saken...
 Ja, inget fel med det väl..?
 Nedvärdering, vad är det?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards