Alla inlägg under mars 2013

Av Sofia - 11 mars 2013 21:33

Talade tidigare om denna text. (fick ha kommatecken men eg. skulle man inte få ha :D )

Skriven fredagen den 08.03 2013


fick ett sms mitt på timmen, öppnade nog och läste några rader, låter det vara

o så härligt skulle det vara att se i ögonen på morgonen, tänk om jag skulle få se honom

i ögonen en vacker morgon och säga

go morin, ha du sovi gott å

han skulle svara till mig vad som hällst men han skulle svara

om denne morgon skulle vara början utav ett veckoslut skulle man inte behöva stiga upp utan bara vara,

känna honom krama om mig, känna hans andetag i min nacke samt känna hans starka

händer på mig, allt över mig, det skulle vara skönt

kanske man skulle somna om igen, bara sova med den personen som man bryr sig om, som man älskar

o du, som är där ute, kan du dyka upp, jag behöver dig, jag behöver ditt stöd, din närhet och förstånd

om,när, hur, var, varför kan man väl strunta i väl

menar om man är kär så ser man ju inte på hurdan personen egentligen är

kärleken är blind och dör för den delen

man kan inte förutspå när man blir kär, det är bara helt omöjligt,

ibland känns det som om jag skulle bli kär i varje snygga kille som jag ser, det är ju inte klokt,

sist och slutligen hamnar jag i den tanken att jag är inte fin,söt,härlig,sexig utan ful,fet,äklig kärring som ingen vill ha



Det här som det känns ungefär varje dag... Jag drömmer om en person som skulle tycka om mig sådan som jag är, någon som skulle säga till mig på morgonen att han älskar mig oberoende hurdan jag är.

Det känns nedrande när folk kollar ner på mig och tycker att jag är mindre

värd än alla andra för att jag är den som jag är. Jag mår inte bra innanför mig fastän jag ler och är allmänt 'gald'.

Jag kräver någon här. Jag kan inte tala med mina föräldrar, för att de tycker att det vad jag försöker beskriva till dem  kan automatiskt klassificeras som tonårens 'angst'. Gud, om folk bara visste hur det egentligen det är med mig, bara de visste hur jag egentligen mår...

Av Sofia - 11 mars 2013 16:26

Skoldagen är slutligen över.

Hade gymnastik var vi hade utelekar - helt kul med snörugby! (samt oerhört tungt med dålig kondition)


Funderade på att publicera en text som var modersmål och litteraturs uppgift i skolan.

Den är inte fel skriven utan den är totalt korrekt, många troligen skulle påpeka att det finns inga komman, pungter

varken stora bokstäver eller radbyten. De är mina tankar, de är vad jag kände mig då när den var

skriven, som jag delvis gör fortfarande.

Men det tar jag senare på kvällen för nuuu ska jag kila iväg till träningarna -TJOOOOHOOOO!

Av Sofia - 11 mars 2013 09:32

God morgon alla kära! Hoppas ni har allt väl ^^

Snart skall jag dra till skolan och jag funderade på att skriva lite här i bloggen.

På nått sätt har det inte blivit av på vintertiden - hade väl inte så stor inspiration att sriva nått.

Våren närmar sig och det är ju en humörhöjare! Solstrålarna tröstar att snart är sommaren här, medan kylan fortfarande påminner om att det är fortfarande vinter. Önskar att det skulle vara sen vår, för att blommorna är i sin fina blommning och solen värmer ryggen behagligt, gräsen synns och människorna är fina samt glada.

Det är alltid ett problem med att det kommer vår, nu snackar jag inte om vädret utan kroppen.

Stor press på att komma i form för sommaren så att man ser über fin ut i bikinis. Jag vågar inte med min putande mage gå i bikinis på stranden, för alla kollar på en. Jag har nog bra rumpa - det är jag medveten om, men magen är bara en stor kula. Den är större än mina bröst! Kanske man skulle borde göra nått till saken, som snabbt som möjligt- eller snarare NU!

Det skulle vara kul att rymmas i mina gamala jeans återigen och se absolutley fabulous ut i nya.

NE, NU SKA DET HÄNDA NÅTT! Håll tummarna upp för mig, behöver det :)

PUSS OCH KRAM PÅ ER ALLA SÖTON!


Ha det en solig måndag!

Av Sofia - 10 mars 2013 21:36

Nu är dagen över och förevisningen var en succé!

Kan vara nöjd me HELA dansgruppen samt likaså kan jag klappa mig själv på axeln för

goda framsteg i dans livet som en dansös :)

Konstigt nog var jag slutligen inte så nevös och den väntade adrealinruset kom aldrig vilket förvånade mig.

Koreografin var bekant från förra våren, men ändå hittades det små tekniska fel vilka korrigerades snabbt.

De lovade bilderna från hela dagen kommer här och nu! Sköt om er sötnosar! Ciao amore!

Först har vi överblick hur det var där, sedan om dansen och gruppen ^^


 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

   

Dansen kan börja ^^

 

 

 

   

 

 

 

   

Och före vi gick fick vi....

 

Av Sofia - 10 mars 2013 16:02

Herreguuuuud! snart är stunden inne och bara sista fixningarna fattas! Snart ska jag börja uppvärma mig och byta kläder. Sminken och håret gjort för ett tag sedan och nu börjar nervositetet snurra i magen - hoppas jag ser lugn ut  :D

Bilder blev det få från morgonen. Det finns ladskapsbild så att ni ser hurdant är det här var vi är belägna och  i en foto kom nästa hela dansgruppen med typ i misstag men jag hoppas att det winte stör dem dessvärre :D Vi har fina tjejer som kan sin sak och jag kan vara gald att jag är i denna grupp ^^

Bilderna härföljer senare när nätet är bättre :)


Keep ya thumbs up for me and wish me good luck!

Av Sofia - 10 mars 2013 08:25

Här sitter jag i en über liten utrymme och försöker skriva blogg.

Minibussen har riktat sig mot Lahtis för ''STOPP''.

Vad är STOPP då? -jo, det är en förevsning för alla dansskolor i Finland. Det finns en

förening för alla dessa dansskolor och detta förening fyller 30 år.

Är inte nevös ännu men kommer nog bli det när stunden är inne.

Jag hoppas att jag kan ta några bilder så att ni kan se hur det ser ut när vi dancer vår 'Alice!'

På brist av utrymme så blir denna blogginlägget kort. Senare på dagen kommer det troligen bilder och lite längre text ^^

Puss och kram på er alla och ta han om er!

tänkte glömma...  EN RIKTIGT GOD MORGON!

Av Sofia - 1 mars 2013 22:34

Herre Gud! Det har varit en tid sedan som jag skrev, så nu är det dags igen! Jag undrar hur tiden går så himla fort...?

Hur som hällst, har jag mycket att berätta, så jag får ta det kort helt enkelt.
Vecka sju skaffade pappa till mig EGNA slalomgears, hur coolt som hällst! Fick åka med mina egna, snygga skidor första gången påföljande tisdag (v8). Hade himla kul i slalombacken!
Samma tisdagen åkte jag till Helsingfors till mina farföräldrar.
Onsdagen hittade jag mig igen i slalombacken men denna gång i skidskolan- var helt nyttigt nog :)
Torsdagen var jag med min goda kompis hela dagen. Gjorde mycket tillsammans, exempelvis simmade vi (gjorde mitt personliga rekord på 2200 meter!!!) samt annat kul :)
Fredagsmorgonen hittade jag mig återigen skidorna på mina små fötter. Hade små tävlingar med min über självsäkra, sjuåriga kusin. Var nog lite störande när hen var en liten beßerweißer.

Idag hade jag min kompis som kusk till Helsingfors, vilket gick lagom.... Neej, seriöst inget att gnälla över :)
Hade min första intervju med en "kändis" eller min första intervju överhuvudtaget! Var så nervös att jag nästan kissade på mig men allt gick bra tillsist :)
Bandade in intervjun så att jag har lättare att skriva rent, hoppas allting lyckas :)
Keep fingers crossed!

Presentation


Välkommen!
Läs, njut och besök igen!
Simma lungt :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Samlade tankar av andra

Senaste inläggen

Kategorier

Omröstning

Okej med nedvärdering?
 Nej, absolut inte!
 Beror på hur man ser saken...
 Ja, inget fel med det väl..?
 Nedvärdering, vad är det?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards